آلبانی کشوری زیبا در جنوب شرقی قاره اروپا

آلبانی کشوری است در جنوب شرقی قاره اروپا. پایتخت این کشور تیرانا است که ما در این بخش قصد داریم جاذبه های گردش گری آلبانی  را معرفی کنیم .

تیرانا

آلبانی،پایتخت آلبانی تیرانا ، نقطه شروع  برای گردشگرانی هست که که به این کشور زیبا سفر کرده اند.این شهر دارای چندین محل توریستی است اما مسجد Ethem Bey  که در قرن ۱۸ میلادی ساخته شده است گردشگران بسیاری را جذب خود کرده است.

مردم تیرانا مانند اکثریت قریب به اتفاق مردم محلی آلبانی از گردشگران به خوبی استقبال می کنند و همچنین این شهر یکی از شهر های مقرون به صرفه  می باشد.

یکی از مهم ترین مکان های تیرانا میدانSkanderbeg  می  باشد در این میدان مجسمه اسکندربگ قهرمان ملی آلبانیایی قرار دارد و این میدان قلب تیرانا نیز می باشد و همچنینی موزه ملی تیرانا در این مکان قرار دار.

آلبانی
آلبانی

گذرگاه Llogara

گذرگاه Llogara یکی از معروف ترین مکان های آلبانی است که جاده آن یکی از درخشانترین نقاط جهان است.این گذرگاه در وسط پارک ملی Llogara واقع شده است .

در پارک ملی لگورا حیواناتی مانند عقاب طلایی، گوزن های اروپایی و گوزن های زیرزمینی دیده می شود.وجود مناطق دیدنی بسیار زیاد این گذرگاه را به منطقه ای برای عکاسی تبدیل کرده است.

 

برات

یکی از قدیمی ترین شهر های آلبانی برات نام داردکه در قلب آلبانی می باشد .برات اغلب با نام City of Thousand Windows شناخته می شود زیرا معماری این شهر ترکیبی از معماری عثمانی و آلبانیایی است.

یکی از مکان های اصلی گردشگری برات قلعه ای برای قرن ۴۰ مییلادی می باشد که در گذشته از جمله شهر های مهم آلبانیایی امپراتوری عثمانی بوده است. این قلعه در سال ۲۰۰۸ به فهرست سایت های میراث جهانی یونسکو اضافه شد.وقتی به برات سفر می کنید چشم اندازکلیسای سنت ماریا از Blachernae را از دست ندهید.

 

ساراندا

ساندرا یکی از شهرهایی می باشد که در طول ۲۰ سال گذشته به میزان زیادی توسعه یافته است و تبدیل به یکی از پرطرفدارترین مکانهای گردشگری در آلبانی شده است.یکی از مکان هان های زیبا در ساندرا که دارای خورشید خیره کننده می باشد قلعه Lekursi می باشد.

گیروکاستر

گیروکاستر یکی از بهترین مکان های برای بازدید از آلبانی است.گیروکاستر دارای معماری منحصر به فرد دوره عثمانی است و در گیروکاستر  می توانید خانه هایی طراحی شده مانند قلعه های کوچک را ببیند. در قلعه شگفت انگیز گیروکاستر که در خط افق می باشد می توانید یک موزه نظامی و گالری هنری را مشاهده کنید

در گیروکاستر هر پنج سال یک بار جشنواره فولکلور در قلغه  گری کراستا برگذار می شود . آخین دوره برگذاری این جشنواره در سال ۲۰۱۵ بوده است.همچنین به شما گردشگری گرامی پیشنهاد می کنیم از بازار قدیمی عثمانی دیدن فرمایید.

زادگاه نویسنده مشهور اسماعیل کادار و دیوید سابق آلبانی، انور هاخا  در گیروکاستر می باشد و همچنین خانه های این افراد به موزه تبدیل شده است .

سرود ملی آلبانی

ترجمه شده توسط سایت گردشگری بیاتوکیش.

 

 

درباره‌ی bia2kish

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *