دانلود آهنگ جدید
خانه / آسیا / ایران / استان یزد / با دیدنیهای شهر یزد بیشتر آشنا شوید

با دیدنیهای شهر یزد بیشتر آشنا شوید

با دیدنیهای شهر یزد

یکی از شهر های زیبای ایران که از قدیم الایام به شهر بادگیر ها معروف بوده است شهر زیبای یزد است. در ادامه مطلب زیر با دیدنیهای شهر یزد بیشتر آشنا شوید.

دیدنی های یزد
کشور ما ایران به اندازه ای جاذبه های چشم نواز و تاریخی دارد که مرزهای کشورمان را رد کرده و حالا تعدادی از آن ها جهانی شده اند و در فهرست میراث های جهانی قرار گرفته اند. جهانی شدن شهر یزد به طور کامل که چند ماه پیش اتفاق افتاد یکی از بهترین اتفاق ها و خبرهایی بود که در مورد گردشگری این شهر و ایران می توانست اتفاق بیفتد. شهری که گوشه گوشه ی آن را می توان مملو از وقایع تاریخی دید و لذت برد. جهانی شدن این شهر فرصتی عالی برای گردشگران داخلی و خارجی است تا به این میراث با ارزش بیشتر توجه کنند و از آن دیدن کنند. دیدنی های یزد بسیارند اما در این فهرست از الی گشت می خواهیم تعدادی از معروف ترین این دیدنی ها را به شما معرفی کنیم. با ما باشید:

مسجد جامع یزد
مسجد جامع یزد در ۳ دوره ی تاریخی ساسانیان، ایلخانیان و تیموریان ساخته و کامل شده است و نوع معماری و کاشیکاری هایی که در آن به کار رفته، هر چشمی را خیره می کند. این مسجد یکی از بلندترین مناره های دنیا را دارد و محراب داخل آن به طرز حیرت آوری کاشیکاری شده است.

این مسجد در سال ۱۳۱۳ به ثبت ملی رسید و در نزدیکی محله ی فهادان که از محله های پر جاذبه ی یزد است قرار دارد در نتیجه موقع بازدید از آن می توانید از چند جاذبه ی دیگر شهر هم دیدن کنید.

این مسجد در زمینی به مساحت ۹۸۰۰ متر مربع ساخته شده است و طولی ۱۰۴ متری دارد.

مسجد جامع یزد
برج خاموشان

ایرانگردی: بهترین جاذبه های دیدنی زنجان
برج خاموشان که به نام برج سکوت هم شناخته می شود، دخمه ی زرتشتیان یزد و محلی است که زرتشتیان اجساد مرده های خود را در آن می گذاشته اند تا پرنده ها آن ها را بخورند چرا که زرتشتیان بر این باورند که خاک عنصری مقدس است و قرار گرفتن جسد مرده در آن می تواند باعث آلوده شدن آن شود. این برج در روی تپه ای در نزدیکی منطقه ی صفاییه قرار دارد. در مورد این برج و تاریخچه و فلسفه ی وجودی آن مطلب کاملی نوشته ایم که پیشنهاد می کنیم حتما مطالعه کنید: (اسرار دخمه زرتشتیان در یزد)

برج خاموشانبرج خاموشان
موزه آب یزد
این موزه در یکی از حیرت آورترین ساختمان های یزد و در نزدیکی میدان امیر چخماق قرار دارد و یکی از جالب ترین موزه های یزد است که در آن لوازم مختلفی مثل لوازم حفر قنات، لوازم اندازه گیری حجم آب و ظرف های نگهداری و حمل آب نگهداری معرفی می شود و اگر علاقه به تاریخچه های اینچینی داشته باشید، مطمئنا از رفتن به آن لذت خواهید برد. برای ورود به این موزه باید مبلغ ۲۰۰۰ تومان بپردازید. این هزینه برای گردشگران خارجی ۱۵۰۰۰ تومان است.

موزه آب یزد
میدان امیر چخماق یزد
یکی از تاریخی ترین میدان های ایران میدان امیر چخماق یزد است که در قلب شهر یزد واقع شده است و در فهرست میراث جهانی یونسکو هم ثبت شده است. این میدان در بافت تاریخی شهر یزد قرار دارد و یکی از اصلی ترین جاهای شهر یزد برای تجمع مردم بوده است و به همین دلیل است که به نوعی نماد و سمبل یزد شناخته می شود.

این میدان در دوران تیموریان ساخته شده است و شامل مسجد، بازار، تکیه و آب انبار است.

میدان امیر چخماق یزد
بقعه دوازده امام
قدمت بقعه ی دوازده امام به دوران سلجوقیان بر می گردد و گنبدی آجری شکل در محله ی فهادان است که طبق بعضی اسناد، قدیمی ترین بنای شهر یزد است. این بقعه در سال ۱۳۱۳ در فهرست آثار ملی اران ثبت شد که ظاهرا به دستور دو برادر به نام های ابو یعقوب و ابو مسعود ساخته شده است اما اینکه چرا نام آن را دوازده امام گذاشته اند مشخص نیست.

باغ دولت آباد یزد
باغ دولت آباد یزد یکی از باغ های ایرانی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو هم ثبت شده است. جالب است بدانید که بلندترین بادگیر جهان در همین باغ قرار دارد و ساختار بسیار جالبی دارد. در این بادگیر ها، بعداز اینکه باد وارد ساختمان می شود، از روی حوضچه ی کوچکی رد شده و بعد در ساختمان پخش می شود و همین موضوع باعث می شود تا ساختمان همیشه خنک بماند.

باغ دولت آباد یزد
کاروانسرای زین الدین
این کاروانسرا از طرف یونسکو جایزه برده است و توانسته به عنوان یکی از برترین هتل ها برسد. کاروانسرایی در دل کویر به شکل دایره ای شکل که یکی از برترین مکان های گردشگری ایران محسوب می شود. قدمت کاروانسرای زین الدین به دوران صفویان بر می گردد . علیرغم تمام مزیت ها و برجستگی هایی که این هتل کاروانسرا دارد، اقامت در آن هزینه ی پایینی دارد و برای یک شب اقامت فقط مبلغ تقریبی ۱۸۰۰۰۰ تومان پرداخت می کنید که مطمئنا کاملا ارزشش را دارد. برای رفتن به این کاروانسرا باید به ۶۲ کیلومتری جنوب یزد بروید.

درباره‌ی bia2kish

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود آهنگ جدید