اسلواکی مقصد گردشگری زیبا با هزینه مناسب

اسلواکی کشوری محصور به خشکی در اروپای مرکزی است. جمعیت آن حدود ۵٫۴ میلیون نفر و پایتخت آن براتیسلاوا است. شهر براتیسلاوا ۴۱۳ هزار نفر جمعیت دارد. واحد پول این کشور یورو است.

زبان رسمی آن زبان اسلوواک (به اسلوواک:slovenčina، اسلووِنچینا؛ یا slovenský jazyk، اسلووِنسکی یازیک) است که یک زبان هندواروپایی و از خانواده زبان‌های اسلاوی است.

سرود ملی: آذرخش بر فراز تاترا

اسلواکی

پس از تقسیم جمهوری چک و اسلواکی در سال ۱۹۹۳، این دو کشور اهداف متفاوتی از هم را در پیش گرفتند. جمهوری چک، به مکانی اصلی برای تجمع کوهنوردها تبدیل شد و در مقابل، اسلواکی، به صورت یک جواهر مخفی باقی ماند.

اما در جشن ۲۰ سالگی استقلال این کشور، با سرعت رشد اقتصادی زیاد در اتحاد اروپا، اسلواکی به واقعیت خود نزدیک شد. در سال های اخیر، در مرکز این کشور – براتیسلاوا – هتل های ۵ ستاره لوکسی ساخته شد. با همه اینها این شهر همچنان جزو شهرهای ارزان برای سفر است. این شهر اروپایی، یکی از ۱۰ شهر بسیار زیبای دنیا با قیمت بسیار ارزان است.


البته سال ۲۰۱۳ بهترین زمان برای سفر به دومین شهر بزرگ اسلواکی یعنی کوشیک است. این شهر در مشارکت با مارسی، پایتخت فرهنگی اروپا شناخته شده است. پیشینه این شهر به قرن ۱۲ میلادی بر می گردد. در اسلواکی، کلیساهای جامع بزرگ گوتیک سنت الیزابت قرار دارد.

سربازخانه قدیمی قرن ۱۹ این شهر به کالتورپارک تبدیل شده است. این مرکز، شامل سالن تئاتر، رقص، نمایش برای ترویج این هنرها است.

چه زمانی به اسلواکی سفر کنیم

در سال ۲۰۱۳ نباید بازدید از پایتخت فرهنگ اروپا را از دست بدهید. در تاریخ ۵ اکتبر امسال، White Night در این کشور برگزار خواهد شد. این مراسم در سال ۲۰۰۲ میلادی برای نخستین بار در پاریس برگزار شد و هر ساله در شهرهای مختلف اروپا بر گزار می شود.

این مراسم شامل اجرای نمایش های موزیکال خیابانی و تئاتر خیابانی است که در خیابان های کوشیک برگزار خواهد شد.

اسلواک

اکثر ساکنان اسلواکی اسلواک هستند. مجارها بزرگترین اقلیت قومی هستند. (۹٫۵٪) طبق سرشماری ۲۰۰۱ دیگر گروه‌های قومی شامل ۱٫۷ درصد کولی‌ها،[۸] ۱ درصد روسین و اوکراینی و نیز ۱٫۸٪ دیگر گروه‌ها بوده‌است.

زبان این کشور زبان اسلواکیایی است. این زبان به زبان چکی نزدیک است و گویشوران دو زبان همدیگر را می‌فهمند. گویش‌های شرق اسلواکی البته تفاوت بیشتری با چکی و دیگر گویش‌های اسلواکییایی دارند و درک متقابل میان مردم چک‌زبان با گویشوران شرق اسلواکی محدود است.

دین
قانون اساسی اسلواکی آزادی ادیان را در این کشور تضمین می‌کند. ۶۸/۹٪ مردم این کشور مسیحی کاتولیک هستند.

پیش از جنگ جهانی دوم این کشور ۹۰٬۰۰۰ یهودی در این کشور می‌زیستند که از آن‌ها تنها ۲٬۳۰۰ نفر برجا مانده‌اند.

اسلواکی
اسلواکی

 

درباره‌ی bia2kish

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *