با دیدنیهای استان گلستان بیشتر آشنا شویم

با دیدنیهای استان گلستان

یکی از زیباترین شهر های گشور شهر گلستان است.امروز قصد داریم در سایت بیا تو کیش با دیدنیهای استان گلستان بیشتر آشنا شویم.

تصمیم‌گیری برای انتخاب بهترین شهر استان گلستان کمی مشکل است. زیرا این استان دارای جاذبه‌های گردشگری بی‌شماری است که باعث می‌شود این استان یکی از زیباترین استان‌های ایران باشد.

استان گلستان از شمال به جمهوری ترکمنستان، از جنوب به استان سمنان، از غرب به مازندران و دریای خزر و از شرق به استان خراسان شمالی محدود می‌شود. به خاطر این جغرافیا است که استان گلستان دارای آب‌وهوای گوناگون و طبیعت‌های مختلف است. اگر در این استان سفر کنید می‌توانید بیابان، دریا و ساحل، جنگل و کوه را یکجا ببینید. در این استان شما می‌توانید اقوام مختلف ایرانی را مانند اقوام : ترک، شاهرودی، سبزواری، ترکمن، بلوچ و قزاقی مشاهده کنید که در کنار هم با آرامش و صلح زندگی می‌کنند.

این استان یکی از کهن‌ترین استان‌های ایران است و قدمت آن به ۷ هزار سال می‌رسد و به خاطر زیبایی نفس‌گیر استان گلستان و آثار تاریخی‌اش یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های تاریخی و گردشگری ایران محسوب می‌شود. این استان با کشاورزی و دام‌پروری اقتصاد مناسبی دارد و رتبه اول کشت دانه‌های روغنی در کشور را به خود اختصاص داده است.

بر اساس اطلاعاتی که در مورد این شهر به شما داده شد انتخاب بهترین شهر استان گلستان برای افرادی که می‌خواهند در این استان زندگی کنند، انتخاب‌های متنوعی را شامل می‌شود. در این استان با توجه به اقلیم و آب‌وهوا و صنعتی که در آن رایج است، افراد می‌توانند شهر مورد علاقه خود را انتخاب کنند. در ادامه این مقاله به شهرهای مختلف این استان و قیمت مسکن در هر شهر می‌پردازیم تا شما راحت‌تر بتوانید بهترین شهر استان گلستان برای زندگی خود را انتخاب کنید.

سرفصل‌های این مقاله عبارت‌اند از:

شهر گرگان و امکانات آن
شهر آزادشهر و امکانات آن
شهر گنبدکاووس و امکانات آن
شهر بندر ترکمن و امکانات آن
شهر علی‌آباد کتول و امکانات آن
شهر گرگان و امکانات آن

شهر گرگان مرکز استان گلستان است که در قسمت شمال شرقی ایران قرار دارد. این شهر بیشتر آب‌وهوای مدیترانه‌ای دارد و قسمت‌های شهر گرگان که دارای جلگه هستند به دلیل فاصله‌ای که از دریا دارند و نزدیک به کشور ترکمنستان قرار دارند، دارای آب‌وهوای بیابانی و نیمه گرم هستند. رطوبت و بارندگی در این شهر بسیار کمتر از استان‌های مازندران و گیلان است.

گرگان سه منطقه شهرداری دارد که این سه منطقه شامل: شهرداری مرکزی که در مرکز شهر قرار دارد، شهرداری منطقه یک واقع در خیابان مصطفی خمینی و شهرداری منطقه دو واقع در بلوار قدس.

شهر گرگان بیشتر دارای مناطق صنعتی کشاورزی است و اقتصاد این شهر در این زمینه رونق بسیار دارد.

بهترین شهر استان گلستان
شهر گرگان

از امکانات این شهر می‌توان به: وجود فرودگاه، شرکت‌های هواپیمایی، دانشگاه‌های معتبر آزاد و سراسری، هتل‌های چندین ستاره و شیک، بیمارستان و … اشاره کرد.

مناطق دیدنی شهر گرگان شامل: آبشار رنگو، آبشار لوه، میل گنبد، پارک ملی گلستان، پارک جنگلی کردکوی، دیوار دفاعی گرگان،پارک جنگلی نهارخوران، مسجد جامع گرگان است. در این شهر به خاطر وجود این مکان‌های دیدنی صنعت توریست رونق زیادی دارد. شهر گرگان می‌تواند برای افرادی که علاقه به شهرهای صنعتی شمال ایران دارند، می‌تواند بهترین شهر استان گلستان برای سکونت باشد.

خانه‌های این شهر دارای قیمت‌های گوناگونی هستند که کمترین این قیمت حدود متری ۳ میلیون تومان و بیشترین قیمت تا متری ۸ میلیون تومان نیز می‌رسد. بنابراین با کمی جستجو می‌توانید خانه مورد نظر را با قیمت مناسبی خریداری کنید. خانه‌هایی که در بلوار نهارخوران قرار دارند بیشترین قیمت را در مقایسه با مناطق دیگر شهر گرگان از آن خود کرده‌اند. یکی از ویژگی‌های برتری که افراد تمایل به سکونت در این شهر از خود نشان می‌دهند امکان خرید خانه‌های ویلایی و لذت بردن از فضای زیبای حیات آن در آب و هوایی مطبوع است.

بهترین شهر استان گلستان برای زندگی در زمینه صنعت و کشاورزی شهر گرگان است.

شهر آزادشهر و امکانات آن
شهر آزادشهر یکی از شهرهایی است که مسافران مشهد از آن عبور می‌کنند. این شهر از ضلع شمالی با شهر گنبدکاووس و از ضلع جنوبی با شهرود، از ضلع غربی با شهر رامیان و از شرق با مینودشت همسایه است. آزادشهر دارای آب‌وهوای معتدل است و منابع طبیعی مانند جنگل‌های انبوه، رودخانه و کوه را در خود جای داده است.

در آزادشهر بیشتر مردم به کشاورزی، پرورش دام و طیور و پرورش ماهی می‌پردازند و این شهر برای این صنایع بسیار مستعد است.

از مراکز تفریحی و گردشگری این شهر می‌توان به: آبشار کوهمیان، امامزاده آق امام، پارک شبنم، پارک شهر، پل غزنوی، تفرجگاه سوسرا، روستای تاریخی فارسیان اشاره کرد. این شهر بهترین شهر استان گلستان از نظر پرورش ماهی و آبزیان است.

بهترین شهر استان گلستان
شهر آزادشهر

شهر آزادشهر بهترین شهر استان گلستان برای پرورش ماهی است، بنابراین در کنار سکونت در آن می‌توانید کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید.

قیمت خانه در این شهر دارای تنوع بسیاری است که در کمترین نوع آن به متری ۱ میلیون تومان و در بیشترین حالت خود متری ۱۵ میلیون تومان می‌رسد. بیشترین خانه‌هایی که دارای قیمت بالا هستند و به ۱ میلیارد تومان می‌رسند در قسمت سرو آزاد قرار دارند که دارای خانه‌هایی با متراژ زیاد است. یکی از مشکلاتی که افراد برای خرید خانه در شهرهای کوچک مواجه می‌شوند تعداد کم خانه‌هایی با متراژ ۱۰۰ متر و کوچک‌تر است که امکان خرید را پایین می‌آورد. بنابراین می‌توانید برای رفع این مشکل در جستجوی واحدهای آپارتمانی با قیمت مناسب باشید.

شهر گنبدکاووس و امکانات آن
شهر گنبدکاووس یکی از کهن‌ترین شهرهای استان گلستان است که قدمت زیادی دارد. شهر گنبدکاووس از قسمت شمالی با کشور ترکمنستان، از جنوب با شهر آزادشهر و رامیان، از شرق با مراوه ‌تپه، مینودشت، کلاله و از غرب با شهر آق‌قلا همسایه است.

بهترین شهر استان گلستان

شهر گنبد کاووس

این شهر به خاطر وجود گنبد قابوس که بلندترین برج آجری تمام جهان است، شهرت دارد. شهرستان گنبدکاووس دارای آب‌وهوای مدیترانه است که به خاطر این آب‌وهوا و خاک حاصلخیز، در آن محصولاتی مانند مرکبات، گندم، جو، برنج بنشن و غلات تولید می‌کنند. زیتون یکی از مهم‌ترین محصولاتی است که در گنبدکاووس تولید می‌شود.

این شهر یکی از مهم‌ترین نقاط ایران برای اسب‌سواری است و دارای مسابقات اسب‌دوانی معتبری در سطح شهر است. مجتمع اسب‌دوانی گنبدکاووس در زمان احداث خود زیباترین مرکز اسب‌دوانی خاورمیانه شناخته‌ شده بود.

افرادی که به کاشت زیتون یا اسب‌سواری علاقه زیادی دارند شهر گنبدکاووس می‌تواند بهترین شهر استان گلستان برای این افراد باشد.

گنبدکاووس دارای بناها و مناطق تاریخی و گردشگری بسیاری است که از آن‌ها می‌توان به : برج گنبد قابوس، گورستان و زیارتگاه خالد نبی، امامزاده یحیی بن زید، دریاچه مصنوعی گنبدکاووس، موج‌های آبی ناتمام، پارک توریستی الغدیر، بازار بزرگ روس‌ها، مجتمع سوارکاری گنبدکاووس، شهر تاریخی جرجان، سد گلستان ۱ و ۲، و سه تالاب آلما گل، آجی گل و آلا گل نام برد.

قیمت خانه در این شهر بسیار به‌ صرفه و ارزان است. در این شهر می‌توانید خانه‌هایی با قیمت متری ۱ میلیون تومان تا متری ۶ میلیون تومان را بیابید. بالاترین میزان هزینه خرید خانه در شهر گنبدکاووس متعلق به بلوار دانشجو است. از لحاظ قیمت خرید خانه در استان گلستان شهر گنبدکاووس رتبه اول از لحاظ ارزانی را دارد. با توجه به اقتصاد خوب و زمینه‌های مختلف تجاری آن می‌تواند محله مناسبی برای سکونت شما و خانواده باشد.

شهر بندر ترکمن و امکانات آن

بندر ترکمن شهری در استان گلستان است که از قدمت کمتری نسبت به همسایگان خود برخوردار است. بندر ترکمن در دوره حکومت رضاشاه به وجود آمده است که در آن زمان به بندر شاه نام‌گذاری و بعد از انقلاب اسلامی به بندر ترکمن تغییر نام داده شد. این بندر در گروه اولین‌هایی قرار دارد که خطوط راه‌آهن در آن احداث شد. این شهر در غرب استان گلستان قرار دارد و اکثریت مردم دارای مذاهب سنی هستند و نژاد ترکمن دارند.

اقتصاد این شهر در ابتدا وابسته به راه‌آهن و بندر بوده که با گذشت زمان کم رونق شد و امروزه جای خود را به گلیم‌بافی، تولید خاویار، کشاورزی و صنایع‌دستی داده است. برای صنعت خاویار بهترین شهر استان گلستان، بندر ترکمن است.

بندر ترکمن دارای مراکز دیدنی زیادی مانند: جزیره آشوراده که بزرگ‌ترین جزیره ایرانی دریای خزر است، دیوار دفاعی گرگان که از شهرستان کلاله شروع می‌شود و به دریای بندر ترکمن خاتمه میابد، دوشنبه‌بازار و پارک گلستان است. یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به مجتمع تجاری ستاره اسکله اشاره کرد که دارای ۱۵۰ واحد تجاری است و معماری زیبایی دارد.

بهترین شهر استان گلستان
شهر بندر ترکمن

خانه‌های این شهر دارای قیمت‌های مناسبی هستند که معمولاً بالای ۱ میلیون تومان است. این مبلغ با توجه به موقعیت قرارگیری ملک و امکانات آن قابل تغییر است، اما نکته مهم در خرید ملک امکان خرید با هر بودجه‌ای است که آن را در میان شهرهای استان گلستان برجسته می‌کند.

خانه‌های بندر ترکمن دارای بهترین قیمت هستند و در این شهر صنعت خاویار رونق فراوانی دارد این شرایط باعث شده است که شهر بندر ترکمن بهترین شهر استان گلستان برای زندگی باشد.

شهر علی‌آباد کتول و امکانات آن
شهر علی‌آباد کتول سومین شهر بزرگ استان گلستان محسوب می‌شود که در آن آب‌وهوای خوش باعث محبوبیت بسیار شده است. این شهرستان یکی از معتدل‌ترین شهرها در استان گلستان به‌ حساب می‌آید.

شهرستان علی‌آباد کتول قدمت ۷ هزارساله دارد. در این شهر مردم به هنرهایی مانند چادرشب بافی، صنایع‌دستی، نمدبافی و ساخت ساز­های دوتار و سه‌تار می‌پردازند.

اکثر مردم در این شهرستان اصالت کتولی دارند و درصد کمی از ترکمن‌ها و ارمنی‌ها را می‌توان در این شهر مشاهده کرد. مردم این شهر علاقه خاصی به ورزش‌های رزمی مانند کاراته و تکواندو دارند.

این شهرستان دارای تعداد زیادی روستا است که جزوی از شهر علی‌آباد کتول به‌ حساب می‌آید، روستاهای سعدآباد، شیرین‌آباد، امیرآباد فندرسک، چینو، مایان (ماهیان)، نرسو، ریگ چشمه، چلی، بالا چلی، گنو و غریب تعدادی از این روستاها هستند.

این شهر دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی است که از آن‌ها می‌توان به آبشار تمام خزه‌ای کبودوال، سد علی‌آباد کتول – دو دهنه زیبا و بکر زینگل و محمدآباد با ییلاقات زیبا روستاهای شیرین‌آباد افرا تخته، چینو، خولیندره، مایان، نرسو، ریگ چشمه، چلی، بالا چلی، گنو، غریب آباد، چه جا، لنگو، سیاه مرز کوه، نرسو، الستان و منطقه کوهستانی چلی، بالاچلی، شاهوار، جنگل ابر، موزه تاریخ طبیعی، جنگل زرین گل و آسیاب قدیمی اشاره کرد.

این شهر دارای دانشگاه‌های زیادی است که در واقع از تمام استان گلستان و دیگر شهرهای ایران برای ادامه تحصیل دانشجو می‌پذیرد. شهر علی‌آباد کتول بهترین شهر استان گلستان برای زندگی دانشجویی است. همچنین این شهر تأمین برق کل استان گلستان را بر عهده دارد. در این شهرستان واحدهای آپارتمانی و خانه‌های ویلایی دارای متراژ بالا که معمولاً بین ۶۰ تا ۲۰۰ مترمربع هستند، وجود دارند.

در خیابان منوچهری این شهر خانه‌ها معمولاً ۲ میلیون تومان به ازای هر مترمربع قیمت دارند. همچنین در مرکز شهر این مبلغ به ۴ میلیون تومان نیز می‌رسد. از این رو خرید خانه در شهر علی‌آباد کتول برای سرمایه‌گذاری و اجاره به دانشجویان یکی از بهترین انتخاب‌ها در استان گلستان است.

هر یک از شهرهای استان گلستان می‌تواند برای قشر خاصی مناسب باشد و در آن زندگی آرام و به ‌دور از دغدغه داشته باشند. خانه‌های استان گلستان به نسبت امکاناتی که دارد از قیمت خوبی برخوردار است و می‌توان این استان را جزو یکی از بهترین استان‌های ایران برای زندگی و خرید خانه دانست .

بهترین شهر استان گلستان می‌تواند برای هر قشری متفاوت باشد مثلاً افرادی که می‌خواهند در شهری زندگی کنند که بافت شهری بیشتری داشته باشد و در آن صنعت کشاورزی و کارخانه‌های مربوط به این وجود داشته باشد می‌توانند در شهر گرگان اقامت کنند.

بهترین شهر گلستان برای ادامه تحصیل شهر علی‌آباد کتول است. در این شهر افراد دانشجو می‌توانند به ادامه تحصیل خود بپردازند و از زیبایی‌های طبیعی آن لذت ببرند.

اقامت در شهرهای مختلف گلستان هرکدام دارای مزیت‌هایی است که با توجه به نیازها و اولویت‌هایی که دارید می‌توانید آن را انتخاب کنید. در استان گلستان قیمت خانه‌ها در شهرها متغیر است که گران‌ترین شهر در این استان شهر گرگان است که علت آن مرکزیت این شهر در استان است. در استان گلستان می‌توانید بهترین شهر مورد علاقه خود را بر اساس آنچه گفته شد، پیدا کنید. استان گلستان در کنار طبیعت خیره‌کننده و مردمان مهربان با قومیت‌های گوناگون که در کنار هم زندگی می‌کنند، بهترین موقعیت را برای زندگی فراهم می‌کند.

درباره‌ی bia2kish

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *