با دیدنی ها و جشن های کشور زیبای گرجستان بیشتر آشنا شوید

کشور زیبای گرجستان در این بخش از سایت گردشگری بیاتوکیش می خواییم شما خوانندگان گرامی را با کشور زیبای گرجستان که مقصد گردشگری بسیار از ایرنی های می باشد آشنا کنیم با رسانه گردشگری بیاتوکیش همراه باشید

با دیدنی های کشور زیبای گرجستان بیشتر آشنا شوید

گُرجِستان (به گرجی: საქართველო، ساکارْتْوِلُ) کشوری است در منطقهٔ قفقاز اوراسیا. این کشور که در سرحد آسیای غربی و اروپای شرقی قرار دارد، از غرب با دریای سیاه، از شمال با روسیه، از جنوب با ترکیه و ارمنستان، و از جنوب‌شرق با جمهوری آذربایجان هم‌مرز است. پایتخت و بزرگترین شهر آن تفلیس است. مساحت گرجستان ۶۹٬۷۰۰ مترکیلومربع (۲۶٬۹۱۱ مایل‌مربع), و جمعیت آن در سال ۲۰۱۶ در حدود ۳٫۷۲ ;میلیون نفر بوده‌است. گرجستان یک جمهوری متمرکز، نیمه‌ریاستی است و حکومت آن از طریق دموکراسی نیابتی انتخاب می‌شود.

کشور زیبای گرجستان
کشور زیبای گرجستان

شهر تفلیس

شهر تفلیس از دیرباز به عروس شهر های آسیای میانه و قفقاز شهرت داشته وجود پارک های بی نظیر و رودخانه متکواری که از وسط شهر تفلیس عبور می نماید و چشم انداز های کم نظیری در این شهر پدید آورده است . ۵ دریاچه قابل شنا و قایق سواری در شهر تفلیس وجود دارد که یکی از آنها آْنقدر بزرگ است که گرجی ها آنرا دریا می نامند ، پارک آبی و از همه مهمتر مجسمه های هنری و زیبایی که شهر را تبدیل به موزه سر گشوده ای نموده اند.

در گرجی این شهر تیفلیسی یا تهبیلیسی مشتق از واژه تپهیلی (به معنای گرم؛ منسوب به چشمه‌های آب گرم تفلیس) و در عربی تفلیس نامیده می‌شود. هوای تفلیس به سبب نسیمی که از کوهستانها در دره‌های اطراف می‌وزد همیشه پاکیزه‌است. متوسط درجه حرارت آن ۲ر۱۳است.

در گرمترین ماه تابستان درجة حرارت به ۲ر۲۵ و در سردترین ماه زمستان به ۹ر۰- می‌رسد. از آذر تا اسفند (بین ۳۰ تا ۳۵ روز) دمای هوا به زیر صفر می‌رسد . متوسط سالانة بارندگی ۵۰۵ میلیمتر است که ۳۴ آن در ماههای گرم می‌بارد. حدود ۲۵ روز از فصل تابستان آن بسیار گرم است و دمای هوا تا ۳۰ بالا می‌رود.

کشور زیبای گرجستان
کشور زیبای گرجستان

 

شهر سنگی اوپلیستیخه

این شهربزرگترین شهر سنگی دنیا می باشد که در اصل تحت الفظی به معنی معبد خدایان است. مهمترین آثار باقی مانده از دین پیکانیزم در این محوطه باستانی وجود دارد و قدیمیترین سد ، داروخانه ، بازار، امفی ﺗﺌﺎتر ،کلیسای قدیمی معروف به سن جورجی، معابد، زندان، سیاه چال و کارگاه شراب سازی و داروخانه و پا وصد ها اثر باستانی دیدنی در آغوش طبیعت بی نظیر یکی از مهمترین مکانهای دیدنی بین دو شهر تفلیس و باتومی در نزدیکی تفلیس می باشد.

 

جشن های گرجستان

مردم زنده دل و شاد گرجستان به بهانه های مختلف چه ملی و چه مذهبی جشن های با شکوهی بر پا می کنند .از مهم ترین جشن ها جشن سال نو میلادی ( کریسمس ) از ۱۵ دسامبر تا ۱۵ ژانویه ، جشن علیلو ۱۵ روز پس از سال نو که ریشه ملی و مردمی دارد ، کارناوال سنتی ، رقص با لباس های محلی به صورت جمعی که مناظر زیبایی می آفریند ، جشن پاک که پیش از سال نو ،جشن برکت خواهی و سبزه سبز کنی و جشن تخم مرغ رنگ کنی که همزمان با عید نوروز ماست ودر فصل گل ، جشن بزرگ گل که با شکوه ترین و زیبا ترین جشن ملی و مردمی می باشدکه همزمان با جشن گل رز و انقلاب مخملی آنها می باشد.

منابع :/بیتوته/ویکی پدیا /lastsecond.ir

درباره‌ی bia2kish

حتما ببینید

جاذبه های دیدنی و تفریحی آخر هفته در گرجستان

جالب ترین جاذبه های گردشگری در گرجستان

جالب ترین جاذبه های گردشگری در گرجستان     گردشگری در گرجستان : جورجیا وضعیتی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *