چگونه در مریخ زنده بمانید؟

چگونه در مریخ زنده بمانید؟

چگونه در مریخ زنده بمانید؟
چگونه در مریخ زنده بمانید؟

 

مؤسسات زیست محیطی مقاوم در برابر زمین، در حال تلاش برای اطمینان از اینکه اولین حل و فصل درازمدت در دیگر بدن های سیاره ای، از خطراتی مانند برخورد برخورد شهاب سنگ با ماه و یا ماسه سنگ های خشن در مریخ، محافظت می شود.

شیرلی دایک، سرپرست موسسه RETH دانشگاه پوردو می گوید که متوجه شده است که زیستگاه های سیاره های دیگر که در تلویزیون نشان داده شده، به نظر واقعی نمی آیند. به منظور حفظ ساکنان زنده، یک سیستم زیستگاه در یک سیاره دیگر باید بسیار پیچیده و حتی هوشمند باشد.

دایک، استاد مهندسی مکانیک و مهندسی، گفت: “ما تصمیم گرفتیم که به دنبال راهی برای رسیدن به مریخ نباشیم، اما چگونه می توانیم در آنجا رشد کنیم.” “چگونه ما در واقع ایجاد زیستگاه هایی می کنیم که می توانند زندگی را حفظ کنند و با تمام خطرات مقابله کنند، اما هنوز هم مردم را راحت نگه می دارند و چیزها را از لحاظ اکتشاف و علم در نظر می گیرند؟”

به عنوان بخشی از تحقیق، موسسه RETH یک زیستگاه چهارم مقیاس را به همان اندازه که ممکن است در آزمایشگاه های هرکاک پوردو ایجاد کند، ایجاد می کند. این ساختار با زیرسیستم های مختلف اجازه می دهد تا برخی از اجزای را از لحاظ فیزیکی آزمایش کند، در حالی که دیگران در یک زمینه مجازی مورد بررسی قرار می گیرند.

دایک گفت: “ایده این است که ما می توانیم قطعات را در داخل و خارج برای بررسی جنبه های مختلف سیستم زیستگاه تعویض کنیم.” “ما می توانیم در تعاملات زیرسیستم ها نگاه کنیم و بدانیم که چگونه آنها را به نحوی قوی انجام می دهند.”

این تحقیق بر روی سه ویژگی خاص زیستگاه متمرکز شده است: انعطاف پذیری، هوش و استقلال. هدف این توسعه زیستگاه های هوشمند است که می تواند به تغییرات و هر چیزی که در طی یک مأموریت می تواند نادرست عمل کند و همچنین حفظ سلامتی و ایمنی اشخاص و علوم در داخل، پاسخ دهد.

دیک گفت که سطح انعطاف پذیری کلید کار است، ایجاد زیستگاه هایی است که می تواند به هر تعداد خطرات برسد. این شامل برخی از مشکلات معمول در زمین نیست.

او گفت: “بزرگترین مسئله خطرات شدید این زیستگاه ها است که باید بتوانند با آن برخورد کنند.” “چه اتفاقی می افتد وقتی که قرار گرفتن در معرض تابش، مریخ و یا ماسه سنگ و ایجاد یک زیستگاه است که می تواند زنده بماند و سازگار با همه این چیزها”.

بخشی از بقای زیستگاه همچنین آگاهی از مشکلات زمانی که آنها رخ می دهد. انواع مختلف تجهیزات سنجش برای تعیین بهترین روش برای نظارت بر نه تنها وضعیت ساختاری زیستگاه بلکه سیستم های آن، از جمله پشتیبانی زندگی و کنترل محیط زیست مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دیک گفت: “در یک محیط شدید مانند فضا، اگر سیستم تهویه مطبوع خاموش شود یا اگر ساختار به نحوی نقض شود، کنترل های محیطی تحت تاثیر قرار می گیرند.” “خرابی های آبشار می تواند اتفاق بیفتد و شما باید در شرایط زیستگاه خود نگه داشته باشید، بنابراین اگر چیزی نادرست باشد، باید آن را رفع کنید یا اگر از این کار نداشته باشید، متوجه آن خواهید شد”.

موسسه RETH یک مشارکت بین رشته ای از ۲۱ محقق از پرونده و سه دانشگاه دیگر و دو شرکای صنعتی برای مطالعه آنچه لازم است برای زیستگاه های دیگر می باشد.

تحقیق اولیه RETH از سال ۲۰۱۷ در پوردو از طریق تأمین مالی از اداره پروستر شروع شد. ایجاد موسسه RETH به تازگی به عنوان بخشی از بودجه به مبلغ ۱۵ میلیون دلار در طی یک دوره پنج ساله از اداره ماموریت فناوری فضایی ناسا اعلام شد.

دایک گفت: در نهایت هدف زیستگاه این است که برای خدمت به انسان ها. اما هر ماژول یک حضور مستمر انسان را ندارد.

او گفت: “به طور دوره ای، انسان ها می روند و زیستگاه باید برای آنها آماده شود.” “زیستگاه باید به یک ایالت منتهی شود که انسانها بتوانند وارد آن شوند، راحت زندگی کنند و بعد از یک یا دو ماه، ترک کنند. پس از آن زیستگاه تا زمانی که انسانهای بعدی در آنجا حضور داشته باشند، فعالیت خود را ادامه خواهند داد.”

 

روباتیک مستقل نیز به عنوان راهی برای شناسایی، تشخیص و رفع مشکلات ساختاری و سیستماتیک مورد بررسی قرار می گیرد.

درباره‌ی sima

حتما ببینید

معرفی آبشار دودن

آبشار دودن یکی از جاذبه های گردشگری زیبا کشور ترکیه می باشد. که دراین بخش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *